سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیم از خدا کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 

 
   

سکته ی قلبی - آذرعلوم
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:14بازدید دیروز:3
 

شیرین :: 86/7/25::  4:37 عصر

سکته ی قلبی چیست؟
حمله ی قلبی که به آن لخته شدن خون در شریان اکلیلی یا انفارکتوس ( وقفه ی ماهیچه ی قلبی ) نیز می گویند هنگامی اتفاق می افتد که یکی از شریان ها به طور کامل مسدود می شود. شریانی که مسدود شده است در همان لحظه و همان روز به گونه ای ناگهانی صورت نگرفته بلکه ماهها و سالها پیش تنگ شدن را آغاز کرده بود تا اینکه سرانجام کلا مسدود گردیده است در نتیجه ی این بسته شدن شریان یا رگ، عضلات قلب به علت نرسیدن خون و اکسیژنی که از طریق این سرخرگ به آن می رسید محروم گردیده و صدمه ای دائمی به قسمتی از ماهیچه های آن وارد شده است. حمله ی قلبی ممکن است نفس نفس زنان یا حتی بدون عارضه ظاهرشود و فرد در ناحیه ی سینه احساس درد کند.

چگونه می توان به سکته ی قلبی دچار نشد
1_کلسترول
مهمترین عامل سکته ی قلبی بالا بودن میزان کلسترول است که سبب جمع شدن چربی های ته نشین شده در جدار سرخرگها می شود و این همان حالتی است که به آن تصلب شرائین می گویند. زمانی که سرخرگها با این فرآیند ، باریکتر و زمخت تر شدند ، آهنگ رساندن خون به قلب کندتر می شود و این احتمال وجود دارد که یکی از رگها با عبور یک لخته خون از درون آن ،به کلی مسدود شود که این عمل سبب تلف شدن قسمتی از ماهیجه های قلب میشود.
2_سیگار نکشید
اعتیاد به دخانیات ، قلب و رگهای خونی بدن را از راه های مختلف زیر فشار می گذارد
نیکوتین ، رگهای خونی سراسر بدن را تنگ می کند، در گردش طبیعی خون در بدن مانع ایجاد می کند و سبب افزایش فشار خون می شود
3_ کافئین را معتادانه میل نکنید
اعتیاد به نوشیدن قهوه برای بهداشت قلب و سرخرگها زیان آور است و به بار قلب می افزاید و سبب نامنظم شدن نبض می شود و باعث بالا رفتن کلسترول می شود
4_ تمرین های ورزشی را فراموش نکنید
به طور متوسط سی دقیقه ورزش در روز و پنج روز در هفته میزان کارائی قلب را بالا می برد ، کلسترول خون را کم میکند ، احتمال لخته شدن خون در سرخرگها را تقلیل می دهد و کمک می کند تا فعالیت دستگاه عصبی بدن متعادل شود
5_ وزن خود را معمولی و ثابت نگه دارید

با یک حمله ی قلبی سبک فرد می تواند در عرض 2_3 هفته به حال طبیعی باز گردد و با یک حمله ی نسبتا شدید که شامل بیشتر افراد می شود فرد حداقل به سه ماه زمان برای بهبودی کامل نیاز دارد.

 

 



:: RSS ::
::تعداد کل بازدیدها::

477016

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
سکته ی قلبی - آذرعلوم
شیرین
امیدوارم مطالب وبلاگ مفید باشد
::لوگوی من::
سکته ی قلبی - آذرعلوم
::لوگوی دوستان::





::لینک دوستان::
رمز موفقیت
آذر اندیشه
آذر آموزش
کریمه
پیام مشاور
آذر اقتصاد
::وضعیت من در یاهو::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::