سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ عزّوجلّ ـ می فرماید : «ای محمّد! اگر آفریدگان به ساخته های شگفت من می نگریستند، جزمرا نمی پرستیدند و اگر شیرینی یاد مرا در دل هایشان می چشیدند، ملازم درگاه من می شدند و اگر به ظرائف نیکی های من می نگریستند، به چیزی جز من نمی پرداختند» . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 

 
   

بستنی - آذرعلوم
 
خانه | ارتباط مدیریت |بازدید امروز:2بازدید دیروز:11
 

شیرین :: 87/5/23::  8:36 عصر

بستنی سرد و خوشمزه
بستنی مخلوط جامدی است که از ترکیب شیر ، مواد شیرین کننده ، پایدارکننده و مواد طعم دهنده تشکیل شده است
هر قدر شیر مصرف شده در بستنی پر چرب تر باشد کلسیم موجود در آن کمتر جذب می شود
بهترین بستنی ، بستنی است که از شیرکم چرب و شکر کم تهیه شده باشد و با مواد غذایی جانبی مثل میوه یا انواع مغزها و ژله مخلوط نشده باشد

تاریخچه بستنی
شواهد نشان داده که در قرن دوم بعد از میلاد، اسکندر کبیر از خوردن برف با طعم عسل و عصاره میوه ها لذت می برده است اما می گویند 3000 سال قبل ، چینی ها از آب میوه های سرد شده استفاده می کردند و رومیان از برف کوه ها برای سرد کردن آب میوه هایشان استفاده می کردند اما مارکوپولو پس از بازگشت از سفر به چین دستور  یک دسر را به ایتالیا برد که به آن شربت می گفتند اما دسر ویژگی های بستنی های امرزی را داشت
اولین دستگاه بستنی ساز توسط خانمی به نام نانسی جانسون ساخته شده
تاریخچه بستنی در ایران در دوره سلطنت ناصرالدین شاه است ناصرالدین شاه برای اولین بار در سفر سوم خود به فرانسه در محل ییلاقی مزه بستنی را امتحان کرده و در زمان سلطنت وی ساخت بستنی در کشورمان متداول شد



:: RSS ::
::تعداد کل بازدیدها::

477331

::آشنایی بیشتر::

درباره صاحب وبلاگ

::درباره من::
بستنی - آذرعلوم
شیرین
امیدوارم مطالب وبلاگ مفید باشد
::لوگوی من::
بستنی - آذرعلوم
::لوگوی دوستان::





::لینک دوستان::
رمز موفقیت
آذر اندیشه
آذر آموزش
کریمه
پیام مشاور
آذر اقتصاد
::وضعیت من در یاهو::
::آرشیو::
::جستجوی وبلاگ::
 :جستجو
::اشتراک::